Friday, May 8, 2009

berakhirnya era sem 5

final exam da abes.

cuti sem da mula.

sambil menghembus asap salem menthol yang x brape sejuk, aku menaip untuk mem-blogging bagi kesekian kalinya. da selesai menjawab tag orang, aku nak berkecah tentang final exam dan plan2 bagi mengharungi cuti semester yang panjang.

da agak lame aku tak berkecah di blog sendiri (yang bajet ade orang nk bace ni) kerana aku sgt bz dengan exam (kononnyelaa..). last paper exam aku iaitu maths aku jawab dengan sambil lewa sambil menjeling tajam kat lecturer2 muda. "bole tahan jgak", aku berkata dalam hati. sem ni last aku amik maths iaitu statistiksbb da xde maths lagi untuk semester2 berikutnya. nmpk cam snang je statistik ni tapi rupe2nye cam haram jadah. oleh itu aku banyak ber-esei dalam paper exam aku.

final exam aku sebanyak tujuh (7) paper dan berturut-turut. mula dari hari isnin, kemudian selasa, kemudian rabu. disambung pula ke isnin yang berikutnya, kemudian selasa, kemudian rabu, dan akhirnya khamis. memang seronok. sangat. siyes. aku rasa aku adalah orang yang hebat kerana otak aku mampu untuk berfikir secara kronik. tapi bile exam da abes, otak aku menjadi sejuk dan beku seperti sediakala. yeaa..itulah otak aku yang da bnyk terputus sel-sel neuronnya.

aku pn da mula mendampingkan diri aku semula dengan lantai, tilam, bantal, comforter yang aku abaikan dua minggu yang lepas. sambil berkira-kira untuk menyertai program semester pendek anjuran universiti aku, aku mula planning untuk memenuhkan cuti sem aku. setelah puas berfikir, aku hanya bole join 2 aktiviti je iaitu kayaking kat pulau perhentian ngan hiking kat brinchang. sebabnye aku amik short-course untuk sem ni. shilake nye mechanics of machine. ni sume salah lecturer (biasalah..sape nk salahkan diri sendiri kan. melayu tipikal. ) maka, dengan itu aku juga da berkira-kira untuk mengeluarkan bajet demi memiliki Deuter ACT Lite 40+10 yang da lama aku ngidam. ta-daaaaa!


maka, dengan harapan yang menggunung dapatla aku bergaya ketika berkayak dan mendaki gunung. wahhhhh..kacaknyeeee! (beg ni..)

1 orang nak bersuara:

Eyra Fadz said...

cantittnye deuter nii.kalo sy pakai xnampak sy dr blakang.huuu